ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ҚЫЗМЕТТІҢ ҚҰРАМЫ:
Директордың ТЖ бойынша орынбасары- Нургасимова БибигульЕлтаевна
Әлеуметтік педагог-Глизицкая Наталья Леонидовна
Педагог-психолог-Пеньковская Анжела Валерьевна
Қызметтің негізгі мақсаты мектепте оқу процесінде балалар мен жасөспірімдердің жеке және әлеуметтік бейімделуін психологиялық қолдау, сондай-ақ педагогикалық процесті дараландыру мен германизациялауды психологиялық қамтамасыз ету болып табылады.
Психологиялық қызметтің міндеттерінің бірі-балалар оқығысы келетін, мұғалімдер жұмыс істегісі келетін, ал ата-аналар баласын дәл осы мектепке бергеніне өкінбейтіндей психологиялық ахуалды қамтамасыз ету.
Мектепке психологиялық қызмет не үшін қажет?
Қандай жағдайларда мектеп психологіне жүгіну өте қажет? Психолог-педагог ата-аналарға, мұғалімдерге, оқушыларға қалай көмектесе алады? Мұны түсінейік.
Қазіргі күрделі әлемде кез-келген ересек адам қиындықтарға тап болады, оның әсерінен ол өзіне, жақындарына күмәндана бастайды. Біз достарымызбен және бейтаныс адамдармен қақтығысамыз, бұл бізді тітіркендіреді, кейде депрессияға ұшыратады. Қарбалас өмір және бәрін ұстап тұруға деген ұмтылыс стрессті тудырады. Егер біз балаларға, жасөспірімдерге, қыздар мен жеткіншектерге жүгінетін болсақ, онда жоғарыда аталған жағдай олардың барлығы даму, қалыптасу процесінде, көптеген құбылыстармен алғаш рет кездесіп, кейде осындай маманның көмегіне мұқтаж болғандықтан күрделене түседі, тыңдайды, қолдайды, өзі туралы маңызды нәрсені ашады. Мұндай маман-психолог.
Өмір қалыпты болып жатса да, психолог өзінің техникасымен бұл шынымен де солай екенін растайды. Немесе болашақ қиындықтардың кейбір ізашарларын ұстап, жағымсыз салдардан аулақ болу үшін дамуды реттей алады. Міне, анам бірінші сынып оқушысына қарапайым үй тапсырмасына назар аудару немесе ережені қолдану қиынға соғатынын байқады. Психолог диагноз қояды, себебін анықтайды, ұсыныстар береді.
Көпшілігімізге мамандық таңдау қаншалықты қиын болғанын еске түсірейік. 7-8 сыныптардан бастап психолог жасөспірімге өзін жақсы түсінуге, өз қалауын анықтауға, содан кейін орта мектепте дұрыс кәсіби таңдау жасауға көмектеседі.
Психолог балалар ұжымдарымен сындарлы өзара әрекеттесу дағдыларын қалыптастыру, танымдық процестерді, интуицияны, сенімділікті дамыту бойынша жұмыс істейді; мектептегі мазасыздық пен сәтсіздікті түзетеді.
Әлеуметтік мұғалім оның қызметінің негізгі саласы-қоғам (адамның жақын ортасы және адами қатынастар саласы). Сонымен бірге, басымдық (әсіресе қазіргі жағдайда) отбасындағы және оның жақын ортасындағы, тұрғылықты жеріндегі қатынастар саласы болып табылады. Әлеуметтік педагог өзінің кәсіби мақсаты бойынша мүмкіндігінше проблеманың алдын алуға, оны тудыратын себептерді уақтылы анықтауға және жоюға, әртүрлі жағымсыз құбылыстардың (моральдық, физикалық, әлеуметтік және т.б. жоспар), мінез-құлықтағы ауытқулардың алдын-алуды қамтамасыз етуге тырысады.
Қызмет ішінде өзара әрекеттесу:
Әлеуметтік педагог пен психологтың негізгі өзара іс-әрекеті: құқық бұзушылықтың алдын алу, оқушылардың қараусыз қалуы, панасыз қалуы, есірткінің алдын алу, ағарту, "қиын" балалармен жұмыс. Әлеуметтік педагог оқушыларға, ата-аналарға және педагогтарға ақпараттық және құқықтық көмек көрсетеді. Психолог оқушыларға, ата-аналарға және мұғалімдерге психологиялық ерекшеліктері әртүрлі жастағы оқушыларға кеңес беруге көмектеседі.
Жұмыстың негізгі бағыттары
Әлеуметтік педагог
* Оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру.
* Әлеуметтік қорғауға немесе көмекке мұқтаж оқушылардың және девиантты мінез-құлқы бар оқушылардың отбасыларының әлеуметтік паспортын жасау.
* Сынып жетекшілеріне "қиын" оқушылармен жеке жұмыс жоспарларын жасауға көмектесу.
* Қиын оқушылармен және олардың ата-аналарымен профилактикалық әңгімелер.
* "Қиын" оқушылармен тәрбие жұмысының жоспарларын тексеруге, алдын алу кеңесінің, әкімшіліккеңес, шағын педагогикалық кеңес және т. б.
* Органдармен өзара әрекеттесу.
* Оқушылардың жеке қабілеттерін дамыту.
* Оқушыларға психологиялық көмек және қолдау көрсету.
Психолог
* Проблемалық мәселелер бойынша оқушыларға, ата-аналарға, педагогтерге жеке кеңес беру.
* Оқушылардың жеке қабілеттерін диагностикалау.
* Әкімшілік кеңестерге, алдын алу кеңесінің, шағын педагогикалық кеңестің жұмысына және т.б. қатысу, оқу-тәрбие процесінің мониторингіне қатысу.
* Сынып жетекшілеріне "қиын" оқушылармен жеке жұмыс жоспарларын құруға көмектесу.
* Мұғалімдерге өзін-өзі тәрбиелеу жоспарларын құруға көмектесу.
Әлеуметтік-психологиялық қызметтің құқығы бар:
* Оқушылардың мінез-құлқы мен іс-әрекетіне бақылау жүргізу мақсатында сабақтарға, сыныптан тыс және мектептен тыс іс-шараларға, ұзартылған күн тобының сабақтарына қатысу;
* Жұмыс үшін қажетті педагогикалық құжаттамамен танысу;
* Мектепте топтық және жеке әлеуметтік және психологиялық зерттеулер жүргізу (сұраныстарға сәйкес);
* Дәрістер, әңгімелер, баяндамалар, тренингтер және т. б. арқылы психологиялық-педагогикалық білімді насихаттау бойынша жұмыс жүргізу;
* Қажет болған жағдайда мектеп әкімшілігі арқылы оқушыға көмек көрсетуге байланысты мәселелер бойынша тиісті ұйымдарға өтінішпен жүгінуге;
* Медициналық және дефектологиялық мекемелерге сұрау салу.
Негізгі қызмет түрлері:
* Әлеуметтік-психологиялық ағарту-ересектерді (тәрбиешілерді, мұғалімдерді, ата-аналарды) және балаларды әлеуметтік-психологиялық біліммен таныстыру.
* Әлеуметтік-психологиялық профилактика-мектеп жасындағы барлық кезеңдерде балалардың психикалық денсаулығын сақтауға, нығайтуға және дамытуға бағытталған арнайы қызмет түрі.
* Әлеуметтік және психологиялық кеңес (жеке, топтық, отбасылық).
Психологтың кеңестері
• Егер сіз өз ісіңізде сәттілікке жете алмасаңыз, ойланыңыз, мүмкін бұл белгілердің кез-келгенінде себеп болуы мүмкін:
* Сізде нақты мақсат жоқ: бұл табысқа жету жолын қысқартады.
* Жалпы ниет жоқ: бұл мақсатты неге алдыңызға қойғаныңызды түсіну маңызды.
* Іс-қимыл жоспары жоқ: егер сіз қандай қадамдар жасау керектігін білмесеңіз, сіз ешқашан мақсатқа жете алмайсыз.
* Сіз тым сенімдісіз: іс-қимыл жоспарын өзгертуге дайын болу үшін қателік жіберуге мүмкіндік беру.
* Табысқа сенбеңіз: бұл сіздің әрекеттеріңізді паралич етеді.
* Сіз өз қателіктеріңізден сабақ алмайсыз: олардан қорықпаңыз, бірақ талдаңыз.
* Сіз кеңестерді тыңдамайсыз: бұл жұмсақтықтың белгісі емес, біреудің тәжірибесінен үйренуге мүмкіндік.
* Сіз көшіруден қорқасыз: бұл тежегіш болуы мүмкін.
* Сіз шаршадыңыз: бұл сәтсіздіктерді тудырады.
* Сіз сәттіліктен қорқасыз: өйткені сіз одан кейін не істейтініңізді білмейсіз.
Әлеуметтік педагогтың кеңестері
* Біз неғұрлым жақсы істер жасасақ, соғұрлым өзімізді бақытты сезінеміз.
* Бұл тікелей тәуелділікті психологтар мен әлеуметтанушылардың ауқымды зерттеулері растады.
* Адамдарға деген ризашылығын, нәзіктігін және басқа да жақсы сезімдерін күнделікті өмірде білдіретіндер әлемге үлкен оптимизммен қарап қана қоймай, физикалық тұрғыдан жақсы сезінеді, өз өмірлерін үйлесімді сезінеді.
* Әрине, жақсы істер бақытқа жетудің жалғыз жолы емес, бірақ бұл құбылыстар бір-бірімен байланысты.
Сондықтан, егер қандай да бір бақытсыз сәтте бәрі дұрыс емес болып көрінсе, психикалық тепе-теңдікті қалпына келтіру үшін жақсылық жасауға тырысу керек.